Dijital Çağda Strateji Geliştirmek ve Yönetmek: Rekabetçi Dinamikler Perspektifinden Bir İnceleme
Dr. Öğr. Üyesi Cemalettin Öcal Fidanboy
Dijitalleşmenin günümüzün iş dünyasına yaptığı olumlu etkiler neticesinde, işletmelerin yönetim stratejilerini güncel dijital teknolojilerle ilişkilendirmeleri ve mevcut stratejilerini farklı bakış açılarından yeniden ele almaları gereklidir. Dijital çağın yöneticilerinin başvurduğu yönetim kuramlarının dijital teknolojilerle bütünleştirilerek ele alınması ve strateji uygulamaları sırasında dijital teknolojilerden en üst düzeyde yararlanılması, işletmelerin dijital çağda ayakta kalabilmeleri ve sürdürülebilir rekabet üstünlüğü kazanmaları açısından oldukça önemlidir. Rekabetçi dinamikler kuramı, örgütlerin rekabetçi aksiyonlarının ve bunlara verilen reaksiyonların itici güçlerine ve sonuçlarına odaklanan oldukça önemli bir kuramdır. Bu kuram, dijital teknolojilerle etkili bir bütünleşme sağlayabilecek yöntemsel bir altyapıya sahiptir. Bu çalışmada, işletmelerin rekabetçi dinamiklerini analiz etmek için kullanılabilecek bir stratejik yönetim çerçevesi olan FMK (Farkındalık-Motivasyon-Kabiliyet) çerçevesiyle dijital teknolojilerin nasıl ilişkilendirebileceği kuramsal ve uygulamaya yönelik bir bakış açısından tartışılmaktadır.